The Division е тазгодишната Destiny, но не в смисъл на продажби или дори очевидните сходства, а за това как геймърите ще я почувстват. За някои ще бъде повтарящи се битки и безкрайни мисии и действия, подпомогнати от MMO елементи, но все пак игра на Ubisoft. За други ще бъде нова мания, доставяща часове наред стреляне, търсене и развитие на главния герой. Както повечето успешни игри от този тип това, което първоначално изглежда несръчно, с времето става по-гъвкаво. Като например да се научите да се движите под и извън прикритие, да използвате избягващи движения и бързо да сменяте прикритията. Играта зависи много от способностите на героя – нападателните и защитните способности, които той учи спомагат за способности като възстановяне след нараняване или да използва подвижни мини. Със своите таймери за използване и допълнителни действия, уменията допринасят за повече MMO привкус към играта, който не сте очаквали в началото.
Развитие на герой
Няма точно обоснована структура на различни герои. Вместо това ще прекарате много време в изпълняване на мисии, които ще Ви донесат точки към трите основни департамента за агент, намиращ се в скования от лед Манхатън – медицински, защитни и технически. Тези точки могат да се използват за научаване на нови умения, таланти и допълнителни екстри. Повечето от защитните умения ще Ви направят по-добър агент като цяло, но неизбежно медицинските способности ще помогнат за по-бързото заздравяване и съживяване след нараняване, докато техническите ще помогнат за научаване на нови начини за намаляване на понесената щета.
Уменията са активните способности на героя, давайки възможности за залагане на мини или изграждането на стена. Талантите са пасивни способности за определени ползи, като увеличаване на точността или нанасянето на повече щети, като се активират при определени обстоятелства, като заемане на позиция под прикритие. Допълнителните екстри също са пасивни умения отговарящи за носенето на повече предмети и печеленето на повече опит (experience). Трите системи си взаимодействат с еднакво сложна система от оръжия и броня, имайки връзка и с играта в отбор. Например някои от способностите се отразяват не само да вашия герой, но и на тези в отбора. Всичко това оформяне на героя е в ръцете единствено на играча, тъй като няма помощ като странни предложения в закътани менюта в играта. Тук само вие избирате как да се развива героя.
Гъвкавостта на системата за развитие е ограничена от факта, че мисиите от развиващата се история носят най-много ресурс и трудността на всяка прави така, че може да ги преминете само по един ред. Въпреки това може да набавите ресурси от допълнителните мисии, така че има възможност за фокусиране върху развиване на един от трите департамента, като добавим и това, че може да се използват само две или три умения, си заслужава да се прецизира. Оръжията също играят голяма роля, като дават възможност за използване на нападателна или поддържаща роля в играта.
Обстановка
Ако това не е достатъчно предизвикателно, играта предлага още много. Манхатън е разделен на зони, всяка от които е маркирана с препоръчително ниво на героя, както и мисиите от историята. Въпреки това играта прави лесно попадането в ситуации, за които не сте готови. Дори мисии предназначени за вашето ниво, може да са трудни за изпълнение. Изкуственият интелект в играта е много развит и може да изненада по всяко време.
Заключение
Както Destiny, The Division групира удоволствието от RPG, MMO и шутър, за да създаде е да пристрастяваща обстановка и геймплей. Но това не е за всеки, всички умения и опознаването на различните умения изискват време и повторение, а това не става в първите няколко часа на игра. И все пак ако се пристрастите към нея, The Division няма да Ви разочарова, а ще Ви даде много часове приятно изживяване.