Ревю на Overwatch

review-overwatch-2

Несъмнено Blizzard Entertainment са безспорни лидери в правенето на игри, които пристрастяват. Със заглавия като World of Warcraft, Hearthstone, StarCraft и Diablo, компанията от Калифорния може не само да доставя уникални игри, но и може да твърдим, че без серията StarCraft нямаше да има игри като League of Legends или DOTA 2, които са основни на e-sports сцената. За това не е учудващо, че най-новото произведение на компанията, Overwatch, успява да разпали феновете. Overwatch е първата игра на Blizzard в жанр first-person shooter и единствената след Diablo, която ще има версия и за конзоли.

Какво е Overwatch

Overwatch представлява игра между два отбора от по шест играчи и може да се играе само онлайн, няма single-player режим. На теория прилича на Rainbow Six: Siege, но на практика се доближава повече до други известни заглавия Team Fortress 2 и Counter-Strike Global Offensive. Главният разработчик на играта Jeffrey Kaplan обобщи играта като фокусирана и тя определено е такава, успявайки да бъде по-опростена в сравнение с конкурентите си. Според Kaplan „сърцето на играта са нейните герои“, които са 23 на брой. Идеята за толкова голям избор е проста – да се осигори разнообразие в геймплея. Независимо дали искате да играете като снайперист, да строите установки, да помагате на съотборниците си или да се промъквате бързо и нанасяте щети, за вас ще има поне един подходящ герой.

review-overwatch-5

Геймплей и герои

Големият брой на възможните герои може да е объркващ, като голяма част от престоя в лобито на играта минава в преглеждане на уменията на всеки герой. За улеснение героите са групирани в четири категории: танк, покрепящи, нападение и защита. В екрана за избор на герой, играта предоставя подсказки за изготвянето на отбора Ви, като например, че не достигат подкрепящи герои. В такива игри подкрепящите герои, които остават на заден план, за да защитават или лекуват останалите, често са неугледни.

review-overwatch-4

От Blizzard обаче са се постарали да ги направи по-приятни за игра. Например Lucio е много бърз и за разлика от останалите може да се катери по стени. Джуджето от клас строител Torbjorn пък има способността да доставя подобрения за бронята на себе си и съотборниците си, както и да прави ракетни установки. От друга страна Winston е герой, който може да нанася щета само от близко разстояние и много трудно може да бъде победен, заради много големия брой на точки на health.

Ако не Ви харесва изборът, който сте направили, при следващия respawn може да го смените. Всеки от героите има по едно оръжие с безкрайни амуниции заедно с две способности, които може да се използват по всяко време. Всеки има и по една най-силна способност, която изисква време за зареждане.

review-overwatch-3

Арени

За разлика от останалите first-person shooter-и Overwatch изобилства от цветове. Арените, както и героите са цветни и наподобяват анимационни. Арените са средни по големина с къщички и улички, които водят до големи открити пространства, където се разиграват най-големите битки. Има много места, за да се скриете, както и високи складове, чиито покриви допринасят за използването на снайпер със своите далечни видими точки.

Заключение

Желанието на Blizzard да направят Overwatch възможно най-близо до основите на отборните first-person shooter-и се отплаща, играта лесно привлича и не смущава, но ще трябва да се постараете, за да станете добър играч.